אני לא יכולה לשכוח את הרגע שלפני הקורונה. מבחינתי הרגע שלפני הקורונה מגולם בטיסה לחופשונת קצרצרה בפראג. סופ"ש. בחיים לא עשינו דבר כזה, מעולם לא נסענו לזמן קצר כל כך רחוק כל כך, אבל רגע לפני הקורונה כן.

וישבנו שם באותה שבת בפראג אצל חברים טובים שגרים שם, וריכלנו על העולם שהתחרפן, על האסייתים שלובשים מסכות כבר שנים. למה הם לובשים את המסכות האלה כבר כל כך הרבה שנים? על הסרטונים ההזויים של האנשים שנופלים ומתים ברחובות בסין. וכמה שמחנו שכל זה לא קשור אלינו.

והנה – שלוש שניות אחר כך – באמת כל העולם התחרפן. והיו בקושי כמה ימים בין מועד השיבה שלנו ארצה לתחילת הבידודים לכל השבים מחו"ל. ופתאום כולם שמים מסכות בכל פעם שהם יוצאים מהבית, וחיבוק נהיה משהו אנטי-חברתי בעליל, כמעט אקט עוין. איזה עולם משונה.

ונכנסנו הביתה. כולנו. כל עם ישראל. כל העולם.

אם יש משהו שמאחד את כולנו כרגע – הרי זו ההסתגרות שלנו בבית, העובדה שאנחנו לא יכולים להיות יחד.

ואתם יודעים מה? בית זה לא רע. אני אוהבת בית. יש לי בית מוצלח, ובעיקר – בית שמלא באנשים מוצלחים. אבל גם הבית הכי מוצלח בעולם, הוא לפעמים קצת יותר מדי.

אז איך פורצים את הגבולות בלי לצאת מהבית? איך מתרוממים מתוך האפר בתוך ארבעה קירות?

או. כאן אנחנו נכנסים לתמונה. וכשאני אומרת "אנחנו", אני מתכוונת ללואיס קרול, לניל גיימן ולק"ס לואיס, שכתבו את 'אליס בארץ המראה', 'קורליין' ו'האריה המכשפה וארון הבגדים'. המשותף לכולם הוא… נכון, הבית. כל הסיפורים האלה, כולם הצליחו מאוד, מתחילים בבית, וגם סוג של מסתיימים בבית, מכיוון שבאף אחד מהם אף אחד לא יוצא החוצה מהבית.

אז הנה התרגיל שלכם היום, הראשון בתרגילי אתגר 30 ימים של כתיבה 2020:

כתבו סיפור קצר שמתחיל ונגמר בתוך גבולות הבית, אבל פורץ את גבולות הדמיון.

**

כדי לקבל את הניקוד על התרגיל היום – ספרו כאן בתגובות איך היה, ואם מתחשק לכם לשתף – אתם מוזמנים בשמחה!

מנסים להבין מה זה אתגר 30 יום של כתיבה? הסבר מפורט תמצאו בלחיצה כאן.

קרדיט לתמונה: Image by MasterTux from Pixabay