נקודות מבט הן אחת מאבני הבניין החשובות בסיפור שלכם. טוב, בכל סיפור. אתם רוצים, תמיד, לספר את הסיפור מנקודת המבט הנכונה ביותר. ובכל פעם, בכל סיפור, בכל סצנה שתכתבו, צריך לחשוב על זה מחדש, ולקבל החלטות.
דרך אחת לחוש יותר ביטחון בעניין הזה היא להתנסות.
קחו סצנה אחת שכבר כתבתם, או כתבו סצנה חדשה.
עכשיו התחילו לשחק.
אם יש בסצנה יותר מאדם אחד (אגב, תמיד טוב שיהיו בסצנה כמה אנשים, זה אוטומטית הופך אותה למעניינת יותר) כתבו אותה פעם מנקודת המבט של אחד האנשים, ופעם מנקודת מבט של השני (וכן הלאה, אם יש שלישי ורביעי).
אחרי שתסיימו לעבור על הדמויות שכבר ישנן, נסו לשנות את המאפיינים של הדמויות.
למשל: איך זה יראה אם נקודת המבט היא של איש עשיר מאוד? ואיך אם הוא עני מאוד? איך זה יראה מנקודות מבט של אנשים בעלי אינטרסים שונים? (למשל, דמיינו סצנת ריאיון קבלה לעבודה כאשר נקודת המבט היא של מישהו שמאוד רוצה לקבל את המרואיין, לעומת נקודת מבט של מישהו שממש לא רוצה, לעומת נקודת מבט של מישהו שיודע שהמרואיין לא מתאים בכלל אבל חייבים לקבל אותו, או להיפך – המרואיין מתאים להפליא, אבל אסור בשום פנים ואופן לקבל אותו).
איך תראה הסצנה מנקודת מבט של ילד? ילדה? גבר? אישה? שוטר? גנב? לוחם זכויות אדם? פוליטיקאי? מנהל בנק?
אם עד עכשיו כתבתם את הסצנה כמחשבות בתוך ראש הדמות של נקודת המבט, עכשיו כתבו את הסצנה כדיאלוג או כפעולות. דיאלוג ופעולות לעד יהפכו סצנה למעניינת יותר.
מה למדתם מההתנסות הזאת?
האם יש סצנה בסיפור שלכם שאתם עומדים לשנות?
השאר תגובה